Sakit...  

Posted by: Fickry

Mggu ni bermula dengan aku diuji dengan penyakit.. walaupun penyakit ni xla berat n serius mane tapi tetap memberi kesan kepada rutin seharian

Selesema ni ganggu hidung aku, kepala aku, tdo aku. Pening dibuatnya. dah bergelen-gelen aku minum tapi pening lagi..

Namun aku percaya sakit n sihat ni allah bagi. n semua yang allah bagi adalah nikmat. Mungkin kifarah atas dosa-dosa lalu maka allah timpakan aku penyakit yang ringan.. Allah xkan uji hambanya melebihi kemampuan hamba tersebut.. maka jika aku bersabar insyaallah akan dapat ganjaran..

Menurut ustaz aku, ketika sakit atau musibah menimba, Allah nk dgr kita merintih.. Mgkn aku sedikit lalai dari mengingatinya atau terlalu byk dosa yang aku dh lakukan. dan ketika sakit, jika kita bersabar maka dosa akan dihapuskan, ditambah pahala dan ditingkatkan darjat.

Alhamdulillah aku dikurniakan sakit yang ringan ni.. sakit yang masih aku gagahi, sakit yang tidak menghalang aku pergi menuntut ilmu..

Zaman Rasulullah dulu ada sahabat menangis sbb xdpt sakit, dia ingt Allah lupa padanya.

This entry was posted on Tuesday, January 19, 2010 . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment